RSS

Saturday, July 4, 2009

Aku sedar ramai di kalangan kaum adam yang lesu memandangku

Penuh kesombongan
Dingin yang membeku
Bibir yang penuh kebisuan
Mata yang x beremosi
Telinga yang kebal
Lidah yang kelat bermadah


Demi ALLAH
Aku hanyalah insan biasa yang penuh dengan emosi
X dinafikan
aku juga punya hati dan naluri remaja
Yang ingin disayangi dan menyayangi
Lantaran terlalu menyanyangimu wahai sang pejuang
Aku membatukan diri
Yang hakikatnya aku terlalu lemah untuk bernafas dalam jiwa hamba
Biarkan jiwa remajaku meraung minta dilepaska
Xkan aku izinkan ia keluar
dari batasan cinta pada sang KHALIQ

Di dalam Surah An-Nur, ayat 30, Allah SWT berfirman:

“Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan.”

Ayat selepas itu, ayat 31, Allah SWT berfirman pula kepada perempuan perkara yang sama:

“Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka…”




Sungguh walaupun zahirnya
aku
berlagak kuat melawan badai
telah terlalu banyak air mata
yang gugur
lantaran hati yang xsekuat mana
iman yang senipis kulit bawang
atau
mungkin lebih nipis dari itu

hakikatnya
aku terlalu menyayangimu
kaum adam
lantaran ketakutan yang xdapat dibendung
aku bina tembok yang
besar antara kalian dan aku
bukan sombong atau berlagak baik
kehinaan
seorang hamba yg lemah lagi hina
mendorongku melakukanya

Demi ALLAH
ku takut menjadi wanita yang
telah RASULULLAH sabdakn sebelum kewafatanNYA


WANITA YANG MENJADI FITNAH LELAKI

Masih terngiang2 pesanan insan TERAGUNG itu

Rasulullah SAW bersabda,

“Tidaklah aku tinggalkan setelahku fitnah yang lebih berbahaya bagi laki-laki daripada fitnahnya wanita.”

(HR. Al-Bukhari no. 5096 dan Muslim no. 6880)

YANG BISA MENGHANCURKAN DUNIA ISLAM
nauzubillah....

Sungguh kerna terlalu menyayangimu kaum adam
Tembok yang ku bina terus ku tambah ketebalannya

Biarlah kalian membenciku
dan kalian menyangka aku juga membenci kalian

Itu lebih baik bagiku dan kamu
Daripada aku menghancurkan kalian
Lantaran kehinaan seorang hamba
aku takut mengoncang iman kalian
yang mmg utuh
namun...bisa cair dek anugerah ALLAH kpd wanita

aku takut jika aku menjauhkan kalian dari cinta ILLAHI
Aku yakin kalian mempunyai potensi menjadi
Pejuang ISLAM yang bakal mengegarkan dunia
Mengembalikan kegemilangan islam di mata dunia
Aku bukanlah segagah kalian utk memperjuangkan islam
Namun, mane mungkin aku menganggu fokusmu dalam berjuang

Sebagai hamba ALLAH YANG HINA
aku tak pernah putus berharap untuk berjuang bersama-sama KALIAN

DAN JIKA BENAR SUDAH SAMPAI MASENYE
JODOH KALIAN PADA SANG HAWA

biarlah segalanya berlandaskan syarak
semata2 kerna ALLAH
bersama2 membanting kehinaan seorg hamba memperjuangkan islam
di mata DUNIA
akhirnya mewariskan serikandi islam
bagi meneruskan baki permusafiran dunia
agar bertemu di akhirat bersama keredhaan ALLAH



YA ALLAH
izinkan aku untuk terus bertapak dibumiMU
Sebagai seorang yang dapat berjuang atas namaMU
Dan syahid dalam perjuangan agamaMU

No comments:

Post a Comment